Tuesday, March 11, 2008

Why does it always rain on me?

Undrar om vädergudarna har något emot mig eller om det bara är så att det passar att dumpa vatten där jag befinner mig.

Min känsla är att det kommer mer eller mindre regn varje dag, och har så gjort åtminstone den senaste veckan. Jag baserar detta på dessa två tecken.

  1. Jag har två par skor som lämpar sig för mildare väder, ett par har hål i sulan och det andra paret är ett par loafers. Skorna med hål i sulan kan inte användas om det är blött på marken ute. Jag har inte använt dem på väldigt länge känns det som.
  2. Per (min ädle kamrat och vapendragare) sade "Nu när det är Mars ska vi minsann ut och springa". Detta har inte hänt p.g.a. vädret som gör slingan till lervälling.
Även om det inte är sol så vore det trevligt om det kunde sluta vara så blött, tack! Jag blir ledsen och deprimerad av det. Det känns som Duskwood.

No comments: