Friday, October 19, 2007

Vietnamesisk nudelsoppa

Satte upp en prenumeration av Podcasten för "Niklas mat" på svt.se för ett tag sedan (man kan se programmet direkt på svt.se också). I ett av de lite äldre avsnitten så gjorde han en en vietnamesisk soppa som verkade intressant. Det är faktiskt något jag har saknat lite sedan min tid i USA. Jag och Pappa dessutom hamnade under juletid på en vietnamesisk restaurang i china town i Boston där vi fick riktigt grym soppa. Denna kanske inte är av riktigt samma klass, men en liten bonus för min experimentlusta borde jag väl ändå få.

Receptet finns här. Jag ignorerade dock köttet och drog ner på en chili, det var nog så starkt ändå. Det kanske ska tillägga att jag fick ta en tur till en orientalisk butik för att få tag på alla saker. Blev ganska billigt däremot.

No comments: