Sunday, September 16, 2007

Jag vill bo i en svamp...

...annars får jag kramp!

Faktum är att jag letade efter just den lilla videon på YouTube efter ett mål av svampsoppa med tillhörande mackor. På mackorna var det krossade tomater, ost och just svamp (kantareller igen!). Tyvärr så återfanns den inte, men om någon råkar ha en länk så får man gärna kommentera in den.

Jag skäms lite över detta inlägg. Jag har faktiskt varit lite dålig på att laga mat föregående vecka. Inspirationen har varit helt borta och därav så har det varit mycket ätande utanför husets väggar. Detta leder också till att jag inte har några bilder. Mackor, fil och de återkommande falafel-wokarna blev inte ens fotade. Så är det. Det enda jag kan stoltsera med är att jag faktiskt inte har ätit någon pizza.

En annan sak jag har funderat på är om jag skulle byta vinkel på bloggen. Anledningen är att jag får lite skrivkramp med nuvarande uppställning. Detta är mina förslag:

  • Receptförslag. Varje gång jag tillagar något av kokkonstintresse så publiceras det. Kanske kan det hjälpa någon annan som vill skära ner på köttet.
  • Låter det vara en vanlig blogg istället. Mattias blogg istället för Mattias matblogg.
  • Lägger ner bloggandet totalt.
Med tanke på att jag har ca 5 läsare varje nytt inlägg så kanske det inte spelar så stor roll.

3 comments:

Hanna said...

Jag röstar för receptförslag! Jag behöver tips!

Anonymous said...

hörru! du får inte lägga ner.

Anonymous said...

Nooo, inte sluta blogga, det är inspirerande läsning! Min röst faller på en "Mattias blogg om allt, med inslag av mat och recept närhelst han känner för det".