Monday, September 1, 2008

Have I a dream?

En plan? En dröm? En rutt? En riktning? Jag har snarare en samling idéer. Där vill jag va! När jag har tänkt det tillräckligt många gånger blir det min dröm. Ett tillstånd. En (fix) idé.

Kartmakaren som sedan ska mappa ut detta på mitt planeringsark har världens sämsta jobb. Konflikter såklart. Det är inte alltid att de går att fixa i samma tidsrum. Tyvärr placerar jag dem ändå på kartan och hoppas att alla ska få plats. Det gör de inte alltid. Även de mest älskade blir trängda.

När tiden har spelat ut sin roll får jag se vika som försvann. Otvivelaktigt blir jag i detta skede efterklok. Men då är det självklart försent. Jag undrar om jag inte hade kunnat planera bättre, och i tid, om någon bara hade satt sig ner, lugnt och sansat, och talat lite med mig. Sådär över en kopp svart, på min nota såklart.

5-årsplanen är ett första steg, men jag skulle gärna vilja fira nyår med dig också.

No comments: