Sunday, July 6, 2008

I'm glad you asked

My life is a joyless existence. I go to work, I eat, I sleep. Basically totally alone and lonely all the time.
From Garden Party (Trailer), alternated with care.

Tyvärr känner jag så just nu. Förutom att jag har semester för tillfället. Vad ska jag göra åt det? Hade inte tänkt göra så mycket faktiskt. David tipsade om att skaffa en 5-årsplan. Alltså en plan jag hoppas uppfylla inom 5-år, helst tidigare. Here goes:

  • Flytta utomlands (kanske inom EA).
  • Besöka minst en ny världsdel.
  • Bara äta vegetariskt.
  • Träna upp mig några kilo.
  • Läsa regelbundet.
  • Ta mitt fotointresse på allvar.
Planen är kanske inte huggen i sten men något liknande bör det bli.

2 comments:

Anonymous said...

Fint skrivet. Den där existentiella ångesten kommer ju obarmhärtigt krypande var gång man förlorar riktningen i livet ur sikte. Alldeles utmärkt idé att då formulera (och verkställa, det är ju det knepiga) mål och planer.

Stämmer ett Way out west-besök överens med visionen av din framtid? Det hoppas jag, det vore skoj.

Mattias said...

Nej, tyvärr det funkar inte för min del. Krockar med annat.