Sunday, August 26, 2007

Veckomeny inkl. Tacos

Vi flyttade in i vår nya lägenhet den 12:e augusti. Under sommaren åt jag kött och glad mat som ingen annan. Det blev nästan som en grej. Jag skrattade dessutom lite åt Tobias när han försökte ha en vegetarisk vecka. Tiden får utvisa om det var dumt eller inte.

Efter inflytten har jag har varit ganska duktig med att, istället för kolbasz och köttbullar, äta falafel (vilket är riktigt gott), kikärtswok, räkor och fisk. Nu kanske man kan tycka att det är lite fusk att äta upp blötdjuren medans landdjuren får sig en paus. Det kan man få tycka, men ska jag vara helt ärlig så skiter jag i vilket. Jag gillar kikärtor.

Ikväll efter att ha tagit en lång promenad (under vilket jag faktiskt köpte mig en äkta korv av fransk typ) så bestämde vi oss för att sönda
gsmiddagen skulle bli tacos. I mina ögon så är det lite av en kompromiss med sojafärs istället för köttfärs, men det betyder inte att det inte var gott. Helt okej faktiskt.

Jag tror dock att Jack's pappa som ringde preics efter intaget tyckte lite synd om mig och lovade att bjuda på stek nästa gång vi ses. Undrar om chansen finns att jag inte ens vill ha stek då. Hemska tanke.

4 comments:

Unknown said...

Jag vill se ett smaktest! Okryddad "normal" köttfärs vs. okryddad sojafärs.
Kanske lite synd att behöva offra köttfriheten på ett test, dock.

Mattias said...

Om jag ställs för möjligheten så ska jag absolut dokumentera det hela.

Jonas said...

Det här ska bli mycket intressant att följa :) Vilken grej! Klarar du det är jag imponerad, även om du inte har gått och blivit vegetarian på riktigt. Jag skulle nog aldrig vilja sätta mig i din situation dock :)

Anonymous said...

Wow, ser ruggigt gott ut ju. Mycket inspirerande blogg för en inbiten köttätare som jag själv.