Monday, November 10, 2008

Here's looking at you, kid.


Citatet "Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship", bör inte ha ungått någon. Från Casablanca såklart. Men personligen så tror jag att jag somnade i soffan första gången jag såg den med Pappa någon gång under mina yngre år. I helgen kom turen att se den igen. Denna gång med Tobias.


Jag måste säga att jag blev överraskad över hur rapp den var. Skön dialog och härligt skådespel. Jag gillade till och med Ingrid Bergmans härligt svenska accent på engelskan. Kanske handlade det också om att jag kände väldigt mycket med "Rick".

Helt klart att den är värd en titt. Speciellt om den har gått dig förbi under tidigare år. Rekommenderas.

1 comment:

Unknown said...

Evigheter sen jag såg den också, får bli repris när jag hittar en lucka.