Tuesday, January 27, 2009

Yearly Déjà Vu

I början av 2008 upplevde jag en känslomässigt jobbig situation på en flygplats. Arlanda flygplats, Stockholm. Efter detta följde en period av tomhet och tristess innan jag, första veckan i Februari, kunde återgå till vardagsrutinen i form av mitt exjobb.

Nu är det 2009, men ganska exakt på dagen ett år senare fick jag än en gång se mig stående på en flygplats, denna gång Orly i Paris. Med nyårslöftet "var inte så tidsoptimistisk" i huvet fick jag se mitt flyg lämna Paris med mig ståendes kvar.

Nu sitter jag dessutom här, lite lätt omotiverad och på gränsen till handligsförlamad, i väntan på att första veckan i Februari gå på vardagsrutinen igen. Nytt jobb, nytt år, vilket båda känns spännande, men situationen är känns trots allt väldigt bekant.

Have I lived this one before?

3 comments:

Jonas said...

Haha, missade du flyget? :)
Så du har fått jobb nu? Vartdå måntro?

Unknown said...

History has a way of repeating itself. Men det kommer alltid något och bryter cirkeln, så måningom.
Vad har han hittat på i Le Paris?

Mattias said...

Jonas: Japp, det nya året började med en kavalkad av misslyckanden. Ett av de allvarligare var att Paris tunnelbana brakade ner precis så lägligt att vi missade flyget. Nåväl, det är historia. Jobb på Tobii, måntro. Schpex!

Mag: Ja, vi får väl se hur det blir. Vore ju tossigt om hela året innehåller samma shit som förra. Det var ju min och Tobbes Euro Rail jag syftade på.